دیجیتال - فناوری

مطالب جدید و روز در رابطه با فناوری و دیجیتال

دیجیتال - فناوری

مطالب جدید و روز در رابطه با فناوری و دیجیتال

  • ۰
  • ۰

دقیقترین دستگاه شبیه سازی مغز انسان ساخته شد

 


راز این دستگاه در "ترانزیستورهای سیناپسی" ارگانیک و الکتروشیمیایی جدید آن نهفته است که همزمان اطلاعات را دقیقاً مانند مغز انسان پردازش و ذخیره می کند. محققان نشان دادند که ترانزیستور می تواند از انعطاف پذیری کوتاه مدت و بلند مدت سیناپس ها در مغز انسان تقلید کند و با استفاده از خاطرات یاد گرفته شده با گذشت زمان ، می تواند آن ها را یادآوری کند.

ترانزیستور و مدار جدید با توانایی شبه مغز خود ، می تواند به طور بالقوه از محدودیت های محاسبات سنتی ، از جمله سخت افزار صرفه جویی در انرژی و توانایی محدود آنها در انجام همزمان چندین کار ، عبور کند. دستگاه شبه مغز همچنین از تحمل عیب بیشتری برخوردار است و حتی در صورت خرابی برخی از اجزای سازنده به کار نرم ادامه می دهد.

 

 


جاناتان ریونای ، نویسنده ارشد این تحقیق ، گفت: "اگرچه رایانه مدرن برجسته است ، اما مغز انسان می تواند به راحتی در برخی از کارهای پیچیده و بدون ساختار مانند تشخیص الگو ، کنترل موتور و یکپارچه سازی چند حسی از آن بهتر عمل کند." "این به لطف انعطاف پذیری سیناپس است که عنصر اصلی ساخت قدرت محاسباتی مغز است. این سیناپس ها مغز را قادر می سازد تا به صورت کاملاً موازی ، متحمل خطا و با انرژی کم کار کند. در کار ما ، ما ترانزیستور آلی و پلاستیکی که عملکردهای اصلی یک سیناپس بیولوژیکی را تقلید می کند. "

ریونای استادیار مهندسی پزشکی در دانشکده مهندسی مک کورمیک نورث وسترن است. وی با همکاری پدی چان ، دانشیار مهندسی مکانیک در دانشگاه هنگ کنگ ، این مطالعه را هدایت کرد. Xudong Ji ، محقق فوق دکترا در گروه Rivnay ، اولین نویسنده مقاله است.

  • ۰۰/۰۲/۱۶
  • maryam karimi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی