دیجیتال - فناوری

مطالب جدید و روز در رابطه با فناوری و دیجیتال

دیجیتال - فناوری

مطالب جدید و روز در رابطه با فناوری و دیجیتال

۱ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کولر آبی بهتر است یا کولر گازی؟

 

با گرم تر شدن هوا نیاز به وسیله سرمایشی که بتواند حداکثر خنکی را داشته باشد و در عین حال به صرفه باشد بسیار احساس می شود. کولر گازی و کولر آبی دو نوع از کولر های پرطرفدار هستند که افراد اغلب در خرید آنها شک دارند. با در نظر گرفتن عوامل مختلف و مزایا و معایب این دو کولر، انتخاب بین آنها آسانتر می شود.

بهتر بودن کولر آبی یا گازی کاملا نسبی است و هنگام خرید عوامل مختلفی بر ارحج بودن این کولر ها تاثیر می گذارند. اولین و مهم ترین عامل هنگام خرید کولرها، قیمت آنها است. در صورتی که خریدار توان مالی بالایی داشته باشد خرید کولر گازی با توجه به امکانات بالای آن در اولویت قرار دارد. اگر قیمت برای خریدار مهم باشد انتخاب کولر آبی از هر نظر برای او اولویت دارد.

یکی دیگر از نکات مهم منطقه جغرافیایی است که زندگی می کنید. برای مناطق جغرافیایی گرم و خشک انتخاب کولر آبی بهتر است، اما در مناطقی که رطوبت بسیار بالاست خرید کولر گازی به صرفه تر می باشد، زیرا رطوبت هوا باعث بیشتر شدن رطوبت کولر آبی می شود.

بنابراین منطقه ی جغرافیایی که در آن زندگی می کنید در تعیین نوع کولر بسیار تاثیر گذار است. رطوبت موجود در کولر های آبی باعث زنگ زدگی اجزای مختلف این دستگاه می شود، اما کولر گازی این مشکل را ندارد و محیط تقریبا خشک و فاقد باکتری دارد.

 

 

مدل کولر های آبی قدیمی به گونه ای است که هوای کثیف و آلوده ی بیرون را به داخل وارد می کند و احتمال بروز مشکلات بسیاری را فراهم می کند.کولر های گازی از نظر ایجاد هوای مطبوع و تمیز داخل خانه بهتر هستند، زیرا این کولر ها دارای فیلتر هایی هستند که مانع از عبور آلودگی و نیز بوی بد به داخل فضای مورد نظر می شوند. البته این مشکل نیز به دلیل پیشرفت کولر های آبی تقریبا برطرف شده است.

نتیجه گیری درباره بهتر بودن کولر گازی یا کولر آبی

کولر های گازی مزایای بیشتری نسبت به کولر آبی دارند از جمله این مزایا می توان به عدم استفاده از آب، بی صدا بودن، سیستم تهویه، قابلیت تنظیم در دماهای دلخواه، قابلیت استفاده در مناطق مختلف و غیره اشاره کرد. با وجود تمام این مزایا بعضی از افراد به دلیل قیمت بالا، هزینه بالای تعمیرات این کولر و مصرف برق بالای آنها، خرید کولر آبی را ترجیح می دهند.

 

 

  • maryam karimi